Köpvillkor
Leverans
Vi levererar varor över hela landet och använder oss av olika fraktbolag beroende på vilken vara det gäller. Fraktavgift tillkommer och beloppet varierar utifrån storlek och vikt på varan. Varorna som skickas är främst reservdelar och tillbehör. Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma.
Vagnar och större produkter hämtas företrädesvis i vår fysiska butik. Vi kan ordna med leverans av dessa men då endas enligt specifik överenskommelse med kund.
Pris och Betalning
I priserna som anges ingår moms med 25%. Kramfors Släp & Fritid AB förbehåller sig rätten att justera priser i förhållande till ändringar i valuta, skatt, avgifter eller liknande. Vi reserverar oss även för eventuella felaktiga priser.
Kramfors Släp & Fritid AB har full ägande- och återtagaderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts.
Betalningsalternativ
- Bank/Kreditkort – VISA eller Mastercard. Betalningen sköts av Babs Paylink.
- Förskottsbetalning – Du får en faktura och betalar i förskott till vårt bankgirokonto 110-8893, alternativt via swish. Tänk på att det tar ca 2 bankdagar för oss att se din betalning via bankgiro.
- Swish – Tänk på att höja beloppsgränsen vid större köp.
- Delbetalning via Wasa kredit
- Avbetalning via Wasa kredit
- Leasing för företag via Wasa kredit
Beställning
Beställning är bindande. När det gäller beställning på produkter vi inte har i lager betalas även i vissa fall en handpenning som säkerhet. Handpenningen återbetalas ej i de fall köparen ångrar sig. Leveranstiden varierar och vi tar inget ansvar för förseningar från tillverkaren. En preliminär leveranstid meddelas vid beställningen.
Beställaren måste vara minst 18 år. Beställare under 18 år måste inhämta målsmans tillstånd innan köp genomförs. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Kramfors Släp & Fritid AB lider ekonomisk skada polisanmäls.
Garanti
Garantier på produkter lämnas av respektive tillverkare och garantitiden varierar mellan 1 och 3 år beroende på produkt och leverantör. Ditt betalningsunderlag eller kvitto gäller som garantibevis. För företag gäller normalt inga garantier. Garanti och reklamationsrätt gäller endast den förste köparen på produkten. Garanti- och reklamationsrätten täcker inte transportkostnader till och från auktoriserad verkstad eller förlorad arbetsinkomst.
Garanti- och reklamationsrätt gäller ej vid fel orsakade vid överbelastning eller ovarsamt användande, vid olycka eller annan yttre åverkan, då produkten modifierats så den ej överensstämmer med originalskicket, fel förorsakande av att service och reparation ej skett inom föreskriven tid eller ej genomförts av auktoriserad verkstad. Garanti- och reklamationsrätten gäller inte heller för förslitningsdetaljer eller batterier.
För alla fordon (släp) gäller att service genomförts i enlighet med rekommendationerna av auktoriserad serviceverkstad samt att detta kan styrkas genom ifylld servicebok.
Prisgaranti
Vår målsättning är att erbjuda våra kunder det lägsta priset på önskad produkt.
Prisgarantin gäller mot Svenska återförsäljare med en fysisk butik och vid köptillfället.
Du behöver dokumentera och visa att produkten kan köpas till ett angivet pris.
- Produkten ska vara av samma märke, modell, specifikation och tillverkningsår,
EJ vara begagnad,använd, reparerad eller ett demoex. Du måste kunna dokumentera att en konkurrent har ett lägre pris, t ex genom att visa upp produkten på deras hemsida.
Dokumentationen måste visa att produkten finns i lager och kan köpas till det aktuella priset.
Dokumentationen måste hämtas från fysisk återförsäljare som har det aktuella priset.
Tillkommer en fraktkostnad hos återförsäljaren så inkluderas den i beräkningen när priset jämförs.
Vid geografisk skillnad där vi har en högre fraktkostnad kan priset tas det med i beräkningen
Lika villkor ska gälla vid köpet hos annan återförsäljare.
För att använda vår prisgaranti behöver du vid köptillfället upplysa oss om det lägre priset.
Vi matchar priset mot en återförsäljare med en fysisk butik vars företag bedriver sin verksamhet i Sverige,
dvs klassas som en svensk juridisk person, har sin registrerade omsättning i Sverige
och följer lagar och skatter som gäller i Sverige.Vidare behöver återförsäljaren vara anträffbara när det gäller garantier och service för svenska
konsumenter och följa svensk konsumentköplag.
Prisgarantin gäller EJ för:
Vi målsättning är att alltid att ha det lägsta priset på marknaden, men det finns några undantag.
Prismatchning kan tyvärr inte uppfyllas vid följande köptillfällen.
Erbjudanden som är lokalt begränsade, exempel är ett öppningserbjudande,
lokala handelsdagar, utförsäljning, lokal lagerrensning, geografiskt begränsade priserbjudanden,
konkursutförsäljning eller liknande.Produkter som är begagnade, reparerade, demoex, utgångna, feltillverkade,
gamla produkter eller på annat sätt inte i nyskick.
Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i upp till 3år. Reklamationen ska dock ske inom skälig tid från att felet upptäckts. Reklamationsrätten omfattar alla ursprungliga fel, dvs. fel som fanns vid leverans, samt fel som kan härledas till fabrikationsfel.
Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synlig skada anmäls direkt till chauffören eller postombudet vid mottagandet av varan. Dolt fel eller fabrikationsfel anmäls till Kramfors Släp & Fritid AB inom 5 arbetsdagar från att felet upptäckts.
Vill du reklamera din vara skall du omedelbart kontakta oss: 073-0641878, info@kramforsfritid.se Spara alltid emballage, kvitto och eventuell följesedel.
Ångerrätt och Öppet Köp i 14 dagar
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan, men du har rätt att öppna förpackningen. OBS! Ångerrätt och öppet köp gäller endast vid beställningsvaror med hemleverans och ej på produkter köpta i butik. Eventuell returfrakt betalas av kunden.
Tvist
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.